
Jums ir tiesības atgriezt preci
14 dienu laikā pēc Jūsu Aizdedzes sadalītājs / -atsevišķi komponenti dėl Dzinējs saņemšanas
Vairāk
Mūsu Aizdedzes sadalītājs / -atsevišķi komponenti par Dzinējs tiešsaistes veikalā pieejamas šādas maksājuma metodes
Vairāk
Pēc pasūtījuma veikšanas mūsu Aizdedzes sadalītājs / -atsevišķi komponenti par Dzinējs veikalā, Jūs varat izvēlēties piegādātāju
Vairāk
Ievadi savu e-pasta adresi un paroli
Jums nav konta EUautodalas.lv? Reģistrējieties - tas aizņems mazāk par pusotru minūti.
IZVĒLIETIES JŪSU AUTO
Izvēlieties jūsu automašīnu, lai iegādātos rezerves daļu, kas ir 100% piemērota
Aizdedzes sadalītāja funkcijas
Aizdedzes sadalītājs ir vairākcilindru benzīna dzinēja aizdedzes sistēmas daļa. Tā uzdevums ir sadalīt aizdedzes spoles radīto augstspriegumu uz atsevišķu cilindru aizdedzes svecēm. Turklāt aizdedzes sadalītājs izstrādā dzirksteli, kas tiek veikts vai nu ar mehānisko slēdzi, vai bezkontakta aizdedzes gadījumā ar Holla devēju. Augšējo sadalītāja daļu veido sadalītāja vāciņš. No tā svečvadi iet uz atsevišķām aizdedzes svecēm to aizdedzināšanas secībā, un viens vads iet uz aizdedzes spoli. Aizdedzes sadalītāja iekšpusē atrodas rotors. Ar sadales vārpstu darbināms rotors darbības laikā griežas un secīgi savieno atsevišķu svečvadu kontaktus. Dažos gadījumos zem rotora atrodas mehāniska pārtraucēja kontakti, un tie tiek aktivizēti ar sadales vārpstā iemontētiem izciļņiem. Mūsdienu dzinējos aizdedzes sadalītāja uzdevumus bieži veic pilnībā elektroniska aizdedze. Pazīstamu aizdedzes sadalītāju ražotāju vidū ir BOSCH, BERU, VALEO un MAGNETI MARELLI.
Aizdedzes sadalītāja bojājumi – pazīmes un iemesli
Aizdedzes sadalītāja komponenti ir pakļauti pastāvīgam nolietojumam mehāniskas spriedzes, novecošanās un korozijas dēļ, taču sadalītāja darbmūžs var sasniegt aptuveni 100’000 km nobraukumu vai pat vairāk. Nolietojuma ietekme ir īpaši pamanāma uz sadalītāja rotora un vāciņa. To var redzēt arī elektrisko kontaktu vietās, piemēram, augstsprieguma dzirksteļu radītu apdegumu. Iespējamās defektu pazīmes varētu būt nevienmērīga dzinēja darbība un aizdedzes izlaidums. Dažreiz rodas grūtības iedarbināt dzinēju, vai arī tas izslēdzas. Aizdedzes traucējumi var izraisīt augstāku degvielas patēriņu un emisijas izmešu vērtību pasliktināšanos. Papildus citiem aizdedzes sistēmas komponentiem vajadzētu vienmēr pārbaudīt arī aizdedzes sadalītāju. Dzinējā ar kontaktu aizdedzi vajadzētu, ja nepieciešams, pielāgot arī attālumus starp aizdedzes sadalītāja pārtraucēja kontaktiem.
Bojāta aizdedzes sadalītāja remonts
Bieži vien ir nepieciešams nomainīt tikai sadalītāja vāciņu vai jaunus kontaktus. Taču dažreiz jums var nākties arī pilnībā nomainīt aizdedzes sadalītāju. Parasti sadalītājs ir viegli pieejams dzinēja nodalījumā. Bruņojoties ar nelielām iemaņām un tehniskām zināšanas, jūs varat patstāvīgi arī uzstādīt jaunu aizdedzes sadalītāju. Šo darbu instrukcijas var atrast, piemēram, internetā. Mūsu interneta veikalā jūs varat atrast un ērti un lēti pasūtīt visas nepieciešamās aizdedzes sistēmas detaļas jūsu automašīnai. Jūs varat iegādāties arī daudzas citas zīmolu kvalitātes autodaļas.